E-commerce B2B

17.05.2018, Warszawa

Zarejestruj się

6. E-commerce Innovations

2017-04-25

19 maja 2016 w Warszawie odbyła się 6. edycja konferencji E-commerce Innovations poświęcona pozyskiwaniu klientów biznesowych i usprawnieniu współpracy między nimi, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom e-commerce.

W odróżnieniu od poprzednich konferencji skoncentrowanych na sprzedaży internetowej klientom ostatecznym, tegoroczną edycję wydarzenia poświęcono e-commerce B2B (business to business). W konferencji  organizowanej przez firmę Promedia Jerzy Osika, wzięli udział właściciele firm oraz menedżerowie e-commerce. Uczestnicy mogli zapoznać się z różnymi aspektami rozwiązań B2B: od komunikacji z klientem biznesowym, automatyzacji procesów zamówień i możliwości technologicznych w e-commerce, po systemy zabezpieczania transakcji i metody płatności.

Cykl prelekcji rozpoczęła Judyta Mojżesz – Zimonczyk, head of PR & marketing INIS, która przekonywała słuchaczy, że kampanie reklamowe online to „must have” w komunikacji z klientem biznesowym i doradzała, jak skutecznie wykorzystywać e-mail marketing.  Następnie Marcin Rutkowski, PR & marketing manager I-systems opowiadał, jak można budować przewagę konkurencyjną poprzez technologię, rozwiązania e-commerce, które pozwalają na zwiększenie sprzedaży oraz oszczędność zasobów, dzięki automatyzacji procesów ofertowania, windykacji i kontroli dystrybucji.

Anna Rak, country manager Trusted Shops pokazała natomiast różnice i podobieństwa między sprzedażą internetową skierowaną do konsumenta, a tą adresowaną do klienta instytucjonalnego. Wskazała na tak istotne kwestie, jak różnice w obowiązkach prawnych e-sprzedawców B2C i B2B, konsekwencje braku rozdzielenia oferty dla konsumentów i firm, a także zaprezentowała mechanizmy marketingowe ważne w obu rodzajach sprzedaży.

Z kolei Natalia Przydatek, specjalista ds. sprzedaży w firmie Przelewy24 pokazała, jak nowoczesne rozwiązania płatnicze ułatwiają pracę platformom B2B oraz jak zintegrowane płatności online wpływają na konwersję sprzedaży.

Uczestnicy E-commerce Innovations mogli się także dowiedzieć, w jaki sposób można usprawnić realizację zamówień. Temu tematowi poświęcony był wykład Andrzeja Jacka Rybaka, CEO, Way2Send, który wyjaśniał, dlaczego lepiej jest koncentrować się na zamierzonych celach, niż przewidywanych problemach.

Część wykładowa zwieńczona była panelem dyskusyjnym, podczas którego rozmawiano o tym, jak zyskać na e-commerce B2B.

Podczas 6. E-commerce Innovations ogłoszono wyniki konkursu na najlepsze sklepy internetowe E-commerce Innovations Awards 2016. Nagrody laureatom wręczył Jerzy Osika, prezes firmy Promedia organizującej konkurs. Zwyciężyła www.itaka.pl – statuetkę odebrał Tomasz Szagdaj, e-commerce manager firmy Nowa Itaka, drugie miejsce zdobyły ex aequo www.answear.com i www.x-kom.pl. Sklep Answear.com reprezentowała Agnieszka Wojnicka, specjalista ds. marketingu. Trzecie na podium znalazły się – również ex aequo – www.meskiegacie.pl i www.r-gol.pl. Dyplomy odebrali Adrian Duka, marketing manager MęskieGacie.pl oraz Tomasz Naruniec, menedżer ds. e-commerce R-gol.com.

Wydarzenie potwierdziło, że myśląc o rozwiązaniach e-commerce,  warto je stosować zarówno w relacjach z prywatnym konsumentem (B2C), jak i z klientem biznesowym (B2B).

Serwis używa plików cookies. Korzystając z serwisu zgadzasz się na ich użycie. ×